Nieuws


Trainingsschema hardlopen

van Hardloopschema.nl

15 km uitlopen (≥ 1:25 uur)  
 
Hoofdcategorie:
Afstand/tijd: 15 kilometer
Beoogde eindtijd: ≥ 1:25 uur
Duur van schema: 10 weken
Aantal trainingen per week: 3 x minimaal  /  4 x maximaal
Auteur van schema: Hardloopschema.nl
Niveau: Recreatie/Uitlopen
Beschrijving van schema: Dit trainingsschema is gemaakt om je binnen jouw huidige mogelijkheden een 15 kilometer te laten uitlopen.

Het is belangrijk om op te merken dat er meerdere schema's zijn met het doel om een 15 kilometer uit te lopen.

Om zo optimaal mogelijk te trainen, raadt hardloopschema.nl je dringend aan om een schema te kiezen waarbij jouw beoogde eindtijd binnen de grenzen ligt van de bij het schema vermelde eindtijden.

TIP: met de "voorspel je eindtijd" calculator kun je jouw eindtijd voorspellen.
Eisen: Geadviseerde trainingsstatus: :

  • Je bent blessurevrij en niet blessuregevoelig.
  • Je doet al minimaal een -1 jaar aan hardlopen.
  • Je hebt in de 4 weken voorafgaand aan het begin van dit schema gemiddeld 2 uur per week getraind.
  • Je hebt in de 3 weken voorafgaand aan het begin van dit schema minimaal 1 keer een 60 minuten durende hardlooptraining uitgevoerd.

Hardloopschema.nl raadt dit schema af wanneer je niet aan de trainingsstatus voldoet. Probeer eerst wat meer hardloopervaring op te doen alvorens een 15 kilometer te gaan lopen!

 


Dit schema is alleen beschikbaar voor leden met een Gold Account. Klik hier om uw Account op te waarderen van een Gratis naar een Gold Account.